-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51550 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

آيا قوانين آفرينش استثناءپذيرند و معجزهها، نقض سنت خدا است؟
پاسخ در هر دو مورد، منفي است. نه قوانين آفرينش استثناء پذير است و نه كارهاي خارقالعاده، استثناء در قوانين آفرينش است.
اگر تغييراتي در سنتهاي جهان مشاهده ميشود، آن تغييرها معلول تغيير شرايط است و بديهي است كه هر سنتي در شرايط خاص جاري است و با تغيير شرايط، سنتي ديگر جريان مييابد وآن سنت نيز در شرايط خاص خود كليت دارد. پس تغيير قانون وسنت، به حكم قانون و سنت است ولي نه به اين معني كه قانوني به حكم قانوني نسخ ميشود، بلكه به اين معني كه شرايط يك قانون تغيير ميكند و شرايط جديد به وجود ميآيد و در شرايط جديد، قانون جديد حكمفرما ميشود. در جهان، جز قانون و سنت و ناموسهاي لايتغيّر وجود ندارد. اگر مردهاي بطور اعجاز زنده ميشود، آن خود حساب و قانوني دارد. اگر فرزندي همچون عيسي بن مريم(ع) بدون پدر متولد ميشود، بر خلافت سنت الهي و قانون جهان نيست.
بشر همة سنتها و قانونهاي آفرينش را نميشناسد و همينكه چيزي را بر ضدّ قانون و سنتي كه خود، آگاهي دارد در نظر ميگيرد، ميپندارد مطلقاً بر خلاف قانون و سنت است، استثناء است، نقض قانون عليت است؛ و در بسياري از موارد هم آنچه را كه به عنوان قانون ميشناسد قشر قانون است نه قانون واقعي؛ مثلاً ما ميپنداريم كه سنت آفرينش حيات، اين است كه همواره موجود زنده از ازدواج پدر و مادري بوجود آيد، ولي اين قشر سنت است نه خود سنت. آفرينش عيسي بن مريم قشر سنت را بر هم زده است نه خود آن را. اينكه قانونهاي واقعي آفرينش تخلّف ناپذير است سخني است و اينكه آيا قوانيني كه ما شناختهايم، قانونهاي واقعي جهان است يا قشري از قانون است سخني ديگر است.
معناي معجزه، بي قانون بودن و يا فوق قانون بودن نيست، آنچه را كه علوم بيان كرده است، در شرايط مخصوص و محدودي صادق است و زماني كه با ارادة يك پيغمبر يا وليّ خدا كاري خارق العاده انجام ميگيرد، شرايط عوض ميشود؛ يعني يك روح نيرومند و پاك و متصل به قدرت لايزال الهي شرايط را تغيير ميدهد؛ و به عبارت ديگر، عامل و عنصر خاصي وارد ميدان ميشود. بديهي است در شرايط جديد كه از وجود عامل جديد، يعني ارادة نيرومند و ملكوتي وليّ حق ناشي ميشود، قانون ديگري حكمفرما ميگردد.

مجموعه آثار شهيد مطهري ج1 – عدل الهي
شهيد مطهري

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.